Reisblogs uit Duitsland

Laatste reisverhalen uit Duitsland

Dag 16, Bezichtiging Bremen en terug naar NL

Duitsland Duitsland

Na een redelijk goede nachtrust en degelijk Duits ontbijt zijn we klaar voor de stad. Het inmiddels al behoorlijk benauwd en zonnig, dus dat is erg fijn. De Altstadt ligt op ongeveer tien minuten afstand...

Sauerland laatste volle dag

Het maakt hier geen fluit uit waar je heen rijdt. Het is overal fraai en onderweg zie ik tal van plaatsjes, die noden tot het maken van een wandeling. Maar als ik daar overal aan gehoor geef, dien ik mijn...

Dresden 10 juni en Hoyersweerda 11-12 juni

Duitsland Duitsland

Vanaf de parkeerplaats bij het benzinestation naar de trein is het 200 meter lopen. Geen perron bij zo’n klein station. Zand en kiezels. De trein is er op gemaakt, geen hoge instap. Tot Dresden hauptbahnhof...

Van Kobern naar Leverkusen

Gisteren hebben we in ons hotel Haupt(mann) gegeten. Uiteraard ging er een flesje Riesling bij. De wijn kwam uit de kelder van de eigenaar,de heer Haupt. De Nederlandse beheerder van het hotel in een...

Van Nierst naar Rheinberg, dag 36

Duitsland Duitsland

Vannacht goed geslapen, maar ik werd erg moe wakker. En dat ging ook niet over. Het lichaam had waarschijnlijk toch even meer rust nodig na het ongeval van gisteren. We zaten al om 9 uur op de fiets. Het...

weekje Usseln

Hoogte Stage in Usseln  Zondag 12 mei ben in samen met Bart en Ingrid mee naar Usseln gereden voor “mijn hoogte stage”. Echt super gaaf dat ik samen met mijn broer kan trainen in Duitsland en...