Reisblogs uit Botswana

Laatste reisverhalen uit Botswana

Elephant Sands naar Planet Baobab 150 m

Botswana Botswana

De dag begint rustig we hoeven vandaag maar weinig kilometers te rijden over een weg die redelijk goed zal zijn. De drukte op de camping neemt af en wij ontbijten en gaan rond 10.00 uur rijden. De weg is...

Week 5/6 Afrika!

Maandag 2 april: Karin en Arthur hadden me wakker gemaakt om 4:45 uur want ik had m'n wekker gemist. We hoefden onze tenten niet op te ruimen want we zouden na Dune 45, Deadvlei en Sossusvlei nog even...

Dag 22: Hakuna Mutata

Botswana Botswana

Half 8, ja echt uitslapen deze keer, zaten wij aan een stevig ontbijt in het restaurantje van Discovery B&B. René (eigenaar) stond zelf achter de koekenpan en maakte voor ons scrambled eggs en omeletten...

Een mini-Ferry en neushoorns

Weer vroeg op vandaag, we gaan al om 7 uur naar de uitgang van het park. Nadat we door de gate zijn gekomen komen we bij een rivier, waar je met een ferry overheen zou moeten. We zien de ferry wel liggen,...

Dag 14 & 15 weekend: safari!

Botswana Botswana

Weeekend!! En dit weekend stond er de one day one night safari op het programma in Chobe National Park, te Botswana. Oftewel slapen tussen de wilde dieren. Na het korte nachtje van 3 uur stond om 7 uur de...

Ter land en te water

Voordat we richting Chobe gaan eerst nog even een rondleiding in een dorpje. Het is een facultatieve excursie en eigenlijk wilden we “uitslapen”. De nacht was echter kort, Nomad ging vroeg weg en wij waren...

Grensgevallen, tijdproblemen, donderende rook, ChobeNational Park en eindelijk olifanten

Botswana Botswana

Wie denkt dat Nederland bureaucratisch is, kan ikgeruststellen. Het kan namelijk nog veel erger. Ik geloof dat ik ondertussenwel 20 keer hetzelfde formulier heb moeten invullen: persoonsgegevens,...

Chobe

Vrijdag 4 november, om 6 uur vertrokken voor een game-drive in het park met een 4x4 landrover. Net buiten het park zagen we al de eerste olifanten. In het park was het prachtig. Het is niet zo vlak als in...