Reisverhalen uit Mexico

Un mes en México!

Mexico Mexico op 19 september 2016

De eerste mijlpaal is bereikt; vandaag ben ik precies 1 maand in Mexico!! Deze maand is dan ook omgevlogen, en als ik eerlijk ben had ik niet verwacht dat alles zo goed zou gaan. Mijn grootste obstakel tot nu toe is nog de taal (hoewel het wel steeds wat beter gaat. Ik praat thuis standaard Spaans, en als ik het niet begrijp nog in het Engels....

La vida Mexicana!

Mexico Mexico op 12 september 2016

Hola! Het is weer iets meer dan een week geleden sinds ik wat geschreven heb. Mijn weken zien er eigenlijk steeds hetzelfde uit; vanaf 07.00 (of 08.00 uur op vrijdag) les tot en met 15.00 uur (14.00 uur op maandag en woensdag), daarna naar huis om te eten, op maandag en woensdag weer terug naar school om te voetballen en anders huiswerk doen....

maudinmexico

De eerste week op school!

Mexico Mexico op 1 september 2016

Woensdag 24 augustus was het dan zover, mijn eerste schooldag! Ik had mijn wekker gezet om 5.50 uur. Ik was al eerder wakker, gedeelte jetlag, gedeelte spanning. Ik trok mijn ‘UVM-uniform’ aan; een polo met ‘UVM – PREPA’ erop geborduurd en een spijkerbroek (niet van school). De polo’s zijn er in 2 kleuren; rood...

Aankomst in Mexico!

Mexico Mexico op 22 augustus 2016

Eigenlijk had ik nog een blog willen schrijven voor mijn vertrek naar Mexico, maar dat is er niet meer van gekomen. Ik had namelijk het inpakken een beetje overschat.. De laatste week was voor mij erg druk. Op maandagavond zijn we teruggekomen van onze vakantie uit Noorwegen. Het was een hele leuke laatste vakantie samen!  Op dinsdag en...

kyrainspanje

Een van de vetste ervaringen ooit!

Mexico Mexico op 13 augustus 2016

Vandaag zijn we al om half 6 opgestaan!! Om 6  uur werden we opgehaald met een busje. Daarin zat een Nederlands meisje als gids en een Nederlands stel. Het was ongeveer anderhalf uur rijden en onderweg kwam er ook nog een ander leuk Nederlands gezin bij. In de bus werd vanalles verteld over walvishaaien. Ze zijn de grootste vissoort van de...

tulum, babyschildpadjeees

Mexico Mexico op 11 augustus 2016

Hoihoi, De dag zijn we begonnen om naar Coba te gaan. Dat zijn verschillende piramides en ruïnes in de jungle. De afstand tussen de verschillende bezienswaardigheden was een paar kilometer dus we besloten om een fietsje te huren. Allemaal mountainbikes die veel te klein waren en voor geen ene meter fietsen, maar het was wel leuk haha! En de...

Tulum

Mexico Mexico op 10 augustus 2016

Vandaag was het mama’s ongeluksdag. Bij het ontbijt liep ze heel hard met haar hoofd tegen de punt van een keukenkastje aan waarna haar hoofd aan het bloeden was. Alsof dat nog niet genoeg was dacht ze iets op de grond te zien liggen dus ze pakte het op, was het een schorpioen :o. Ze was gestoken dus we gingen met de hotelmeneer Jonathan...

Tulum

Mexico Mexico op 9 augustus 2016

Hoihoi, Ivm de slechte wifi in de hotels doe ik even 2 reisverslagen in 1 omdat het uploaden niet lukte. Gister hebben we 7 uur lang in de auto gezeten. We zijn gestopt bij een complex met hele mooie pyramides. Ook konden we ergens in en daar zijn verschillende figuren in de muur gemaakt, heel mooi! Er zaten alleen wel mega veel muggen....

Meer reisverhalen Mexico

Mexico 07-08-2016 Palenque
Mexico 06-08-2016 San Cristobal
Mexico 05-08-2016 San Cristobal
Mexico 04-08-2016 Tuxtla Gutiérrez (moeilijke naam)
Mexico 03-08-2016 Villa Hermosa
Mexico 02-08-2016 Mexico dag 7 al helemaal gewend aan het warme weer :)
Mexico 01-08-2016 Uxmal
Mexico 31-07-2016 Dag 6, Uxmal it is
Mexico 30-07-2016 Mexico dag 5, de stad Merida
Mexico 29-07-2016 Mexico dag 4 :)
Mexico 28-07-2016 Mexico dag 3
Mexico 27-07-2016 Una noche mas...! Lees het op onze nieuwe site!

Meer Mexico

Is jouw reis weblog nog vrij?

Check hieronder of je reislog naam nog vrij is!