Wilweg

brunoenmarjolein

Dia de muertos in Mexico

Mexico Mexico op 6 november 2014

Zo, de openhaard brandt lekker. Het is avond en het is buiten zo’n 10 graden. Zijn we stiekem alweer in Nederland? Nee hoor! We zitten ergens ver weg gemoffeld in de bergen van…Mexico. We zitten in een cabaña in het bergdorpje Capulalpam de Mendez. Onze cabaña heeft een openhaard en een terras met uitzicht over een...

Playa del Carmen

Mexico Mexico op 1 november 2014

Dag 19: Vamos a la playa Dinsdag 28 oktober 2014 Het was op de terugreis na de laatste lange reisdag van deze vakantie. In de ochtend liepen we met al onze bagage naar de pier van Caye Caulker, waar we om 7 uur de ferry namen naar een plek ergens op San Pedro. Hier werd bij een gebouwtje op hele trage, omslachtige en inefficiënte wijze het...

arankadevries

Taco's en Vengaboys

Mexico Mexico op 21 oktober 2014

Mijn laatste vis-taco op het strand. Ik bestel bij mama Abuelito en papa maakt ze klaar. Dochter dekt de tafel terwijl we alvast wat tortilla's met salsa snoepen. Ze kletst heel wat af tegen mijn vriendinnen uit Quebec die vloeiend Spaans spreken. 'Leer haar ook maar Spaans' zegt ze terwijl ze met een nonchalant gebaar naar mij wijst. Ja, ja, ik...

mexico2014

De laatste vakantiedagen in Palenque

Mexico Mexico op 18 oktober 2014

Na ruim twee weken rondgetrokken te hebben had ik nog een paar dagen rondom ons huis. Wat klusjes (vooral snoeiwerk), familie en de koffer pakken. Op het moment dat we een boom (Capulin) om wilden halen kwam er een boel kabaal uit de boom. Een paar eekhoornkoekoeken sloegen alarm. Er bleek een klein uiltje in de boom te zitten. Beide lieten...

San Cristóbal de las Casas

Mexico Mexico op 16 oktober 2014

Dag 5: Weer een dag in de bus Dinsdag 14 oktober 2014 Het was opnieuw een dag die we voornamelijk hebben doorgebracht in de bus. We konden iets later opstaan dan eerder deze reis, wat ons tevens de gelegenheid gaf om even langs de supermarkt te gaan om ontbijt, lunch en snacks in te slaan. Om 9 uur vertrokken we met taxi's naar het busstation dat...

Palenque

Mexico Mexico op 13 oktober 2014

Dag 3: Op weg met ADO Zondag 12 oktober 2014 Het was vandaag een niet bijster bijzondere dag, waarbij we hoofdzakelijk in de bus hebben gezeten. Na een continentaal ontbijt stapten we allemaal in verschillende taxi's om weer terug naar het busstation te worden gebracht. Hier stapten we een luxe toeristenbus in van het bedrijf ADO, samen met enkele...

Chichén Itzá

Mexico Mexico op 11 oktober 2014

Dag 1: Vele vlieguren Vrijdag 10 oktober 2014 Na een bijzondere reis door Peru en Bolivia in 2013 kon ik het ook dit jaar niet laten om weer een mooie reis te gaan maken. In eerste instantie had ik gekozen voor een trip naar het westen van de Verenigde Staten, maar vanwege een te laag deelnemersaantal bij Shoestring besloot ik uiteindelijk de...

mexico2014

Weer naar de Golfkust en de moerassen van Centla

Mexico Mexico op 9 oktober 2014

Vandaag onderweg vanuit Tenosique opnieuw naar de Golfkust, echter nu in het zuidelijkste deel. Onderweg bij de lagune van La Libertad gestopt om naar de vogels te kijken en ze te fotograferen. Opmerkelijke soorten waren de lepelaars die hier roze zijn, vele zilverreigers en koereigers, grielen en fluiteenden. Net als bij ons de Nijlganzen zitten...

Meer reisverhalen Mexico

Mexico 04-10-2014 Zeer warm en zeer vochtig
Mexico 02-10-2014 Ara's
Mexico 01-10-2014 Halfwoestijn
Mexico 30-09-2014 Xalapa
Mexico 29-09-2014 Rio de rapaces (2)
Mexico 28-09-2014 Rio de rapaces - rivier van roofvogels
Mexico 27-09-2014 Gewijzigd plan
Mexico 26-09-2014 "Goed" aangekomen
Mexico 26-09-2014 México lindo y querido
Mexico 19-09-2014 Trots
Mexico 18-09-2014 Snorkelen
Mexico 17-09-2014 Een dagje shoppen

Meer Mexico

Is jouw reis weblog nog vrij?

Check hieronder of je reislog naam nog vrij is!