Reisblogs uit Tsjechië

Laatste reisverhalen uit Tsjechië

Terwijl de rest van Nederland op de Spaanse stranden ligt...

Tsjechië Tsjechië

Ben ik het liefst te vinden in landen waar zo min mogelijk gele kentekenplaten te vinden zijn. Lees: waar niet ineens de woorden "Zeg Peter, hebben we eigenlijk nog wel genoeg hagelslag in de voorraadkast...

Van Revnice naar Praag, dag 22

Het was erg koud vanochtend, met een harde scherpe tegenwind. We zaten pas om 10.20 uur op de fiets, maar dat kon, want we hoefden nog maar 36 km te fietsen en dan waren we in Praag. De reis was heel leuk....

Tsjechië - Historisch centrum van Praag

Tsjechië Tsjechië

De Oude Binnenstad, de Kleine Zijde en de Nieuwe Stad van Praag zijn gebouwd tussen de 11e en de 18e eeuw en getuigen van de grote architectonische en culturele invloed die de stad onderging sinds de...

Van Roemenie naar Tsjechie

Lieve mensen 21 september We rijden naar Baia Mare. In het noorden van Roemenië. Een prachtige route is het. Dan volgen we weg 18. Daar gaan we weer over een bergpas, de zoveelste want...

Is het einde daar?

Tsjechië Tsjechië

Dag: woensdag 16 mei 2018 Tijd: 13.05 uur Locatie: vliegveld Praag Het is vandaag woensdag. Woensdag 16 mei. Dit betekent dat ik over drie dagen weer hier ben. Voor de laatste keer voorlopig. Aan...

Topdag

11 mei 2018 Het is tijd om aan de terugreis te beginnen. Het laatste stuk naar Revnice was veel afdalen, dit betekent dat er geklommen moet worden! We hebben ons voorgenomen om tot Rokycany te gaan, een 60...

Praag begon erg vaag

Tsjechië Tsjechië

De reis naar Praag had ik gewonnen via vakantieveilingen. Hoewel onze vlucht, hotel en het ontbijt al geregeld waren, kwamen Stéphanie en ik volledig in de war aan. We hadden er namelijk nooit bij stil...

Praag, ook een prachtig stadsje (alleen raken we een beetje "stedenmoe")

Na Krakau tuft onze interrail tienertoer voor ouderen door richting Praag. En tuffen is echt wat die trein tot Tsjechië doet. Bijna stilstaand, of met een gangetje van zo'n 35 km per uur doen we er uren...