Reisblogs uit Frankrijk

Laatste reisverhalen uit Frankrijk

Dag 70 Saint Jean Pied de Port rustdag totaal 1814 km

Frankrijk Frankrijk

18 juli Dag 70 Saint-Jean-pied-de-Port rustdag Totaal 1814 km We kunnen twee dagen blijven in het onderkomen, we moeten alleen morgen ochtend om acht uur verhuizen naar de overloop, we zien erg op tegen...

Eiland hoppen

We zijn een heel stuk een rivier opgevaren en hebben daar aan een meerboei gelegen. Het was een snelstromende rivier. Je ligt dan 6 uur met de punt de ene kant op en 6 uur later ben je gedraaid. Het was er...

Dag 16, Maubourguet-Oloron met bezoek stad erbij 97 km.

Frankrijk Frankrijk

Vanmorgen  zaten we om 7 uur op de fiets. Wim was in de nacht illegaal verhuist naar een andere kamer voor de herrie. Het onweerde namelijk. Langs de bakker en op pad maar weer. Het eerste uur kwamen...

4. Animatie

Zondag betekent vrij in Frankrijk, zelfs op de Nederlandse camping. Dat betekent ook dat mijn eerste volle week hier er nu op zit. De camping is kleinschalig in alle opzichten, dus ook in de animatie....

Nog even relaxen op eilanden en dan noordwaarts.

Frankrijk Frankrijk

5/7 La Rochelle – Le Douhat op Ile d’Oleron: 10 nM, 2 uur. NO 2 bft, 28 °, zon. Op de motor 8/7 Le Douhat – Ile d’Aix : 10 nM, 2 uur. NO  2 bft, 31°, zon. Op de motor. 9/7 Ile d’Aix – Fier de Ars en Ré...

Dapper!!!

Het is nu 15:00 uur, 36 graden en we zitten in een mooi hotel. Geen file gehad, ongelooflijk. We hebben echt een hele fijne eerste reisdaf gehad. Nu gaan we genieten van Lyon

Krekels ipv kikkers

Frankrijk Frankrijk

Elke keer als ik Wendy sprak vroeg ik om een nieuwe blog en elke keer zei ze dat ze niks bijzonders meemaakte om te delen en ook niet altijd inspiratie had om het op te schrijven. Nu herken ik wat ze...

Gehaktmol

Vanmorgen reed ik door Verdun door een haag van standbeelden van Franse generaals. Dit jaar is het honderd jaar geleden dat die vreselijke slachtpartij hier stopte. Afgelopen week zag ik al in elk dorpje...