Reisblogs uit Frankrijk

Laatste reisverhalen uit Frankrijk

Arrivee a Colmar

Frankrijk Frankrijk

Na de arrivee in Colmar van de vijfde etappe van de Tour de France gisteren  was deze plaats vandaag de arrivee van de eerste etappe van onze Tour. Eerst rustig ontbeten te hebben zijn we om kwart...

Inspiratie

Mijn laatste verhaal schrijf ik vanuit de trein van Cahors op weg naar (t)huis.  Vrijdag sliep ik dus in het klooster en heb daar wel een mooie tijd gehad. Jérémie, een jonge priester van 35 jaar van...

Warmenhuizen - Santiago de Compostela. Deel 9. Gallieres - st Jean Pied de Port

Frankrijk Frankrijk

Dag 83. 29 juni. Gallieres - Mont de Marsan. 16 km. 100 hoogtemeters. Ontbijt om 7.30 u. De madame van het huis weet het allemaal prima te vertellen. Alhoewel ze best een beetje Engels kan spreken doet ze...

Dag 1 en 2

Dag 1 Dit keer ging de wekker niet heel vroeg om te vliegen naar Egypte, maar omdat we heel avontuurlijk (vind ik) met de auto een aantal Europese landen gaan bezoeken. Om 08:15 uur onze Tijger bij...

Tanken, banden oppompen en weer verder

Frankrijk Frankrijk

Via de Pyreneeën, De Dordogne, en De Loire ben ik sinds een paar dagen in Normandië belandt. Een hele reis vond ik het, steeds een stuk rijden, 200 tot 270 km per dag. Dan vind ik het alweer mooi geweest en...

Hangende dorpjes

Hangen doen ze natuurlijk niet echt, maar ”Weg vom Hang” -een opdracht die we jaren geleden voortdurend van onze skileraar kregen- zijn ze bepaald niet, de dorpjes en stadjes waarvan we er de tweede week...

dag 7 - 8

Frankrijk Frankrijk

05-06-2019 Vanochtend zijn we richting St. Brieuc gereden. Op een parkeerterrein de camper geparkeerd en de fietsen gepakt. Even op google maps gekeken hoe naar het centrum te gaan met de fiets. Er zijn...

Morgan reis door de wijngaarden

Budget ontbijt was boven verwachting. Op naar de wijngaarden. Eens kijken hoe het erbij staat. We komen op de route du grand cru’s. Hoge muren om de dure wijngaarden. We zoeken de meest...